środa, 23 marca 2016

Kwiatki, bratki...

Kwiatki, bratki...
i stokrotki... - uwielbiam te kwiaty!
Ale dzisiaj będzie tylko o bratkach.

Czy wiecie, że inna nazwa tych kwiatków to macoszki?
 Dolny płatek, zawsze największy, żartobliwie nazywany bywa macochą. Mniejsze płatki, po bokach - to córki macochy, zaś górne, najmniejsze, zwane są kopciuszkami. Wiedzieliście o tym?

A ja spróbowałam zrobić bratki z papieru czerpanego
białego i fioletowego
z dodatkiem farbek.

Z białego i fioletowego papieru czerpanego wycięłam płatki kwiatków.
Płatki pomalowałam farbkami.
Proponuję poeksperymentować z różnymi kolorami farb na suchym i mokrym papierze. 
 

Płatki zgniatamy, skręcamy, nadajemy odpowiedni kształt kwiatkom.
Z zielonego papieru wycinamy listki.
U mnie ostatecznie wyszły takie oto bratki:


 


 Do czego możemy wykorzystać nasze bratki?
Praktycznie do wszystkiego, to już od nas zależy - kartki, stroiki, bukieciki, wianki...
co tam nam w duszy gra...


A na koniec jeszcze kilka słów na zbliżające się święta -
Pięknej Wielkanocy Wam życzę!
Takiej prawdziwej - z Barankiem Paschalnym
i z bratkami może też...


1 komentarz:

Tina J pisze...

Rewelacyjne bratki. Jak żywe :)